هتل پانسیون کارمندی چیست ؟
نوشته شده توسط : bnbgate

هتل پانسیون کارمندی چیست ؟

مسکن و تهیه آن یکی از دغدغه های اصلی خیل عظیمی از مردم از جمله ساکنین شهرهای بزرگ است. افراد با اهداف مختلفی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند. اما نوع هدف آنها و برنامه ای که دارند، در نیاز آنها به مسکنی امن و راحت تغییری ایجاد نمی کنند.

بسیاری از دانشجویان، کارمندان، ورزشکاران، مهارت آموزان، هنرمندها و اقشار دیگری که در یک شهر دارای منزل شخصی نیستند، همواره به دنبال ساکن شدن در یک مکان مناسب می گردند. یکی از این مکان ها هتل پانسیون کارمندی و دانشجویی است. کاربرد پانسیون دخترانه و پسرانه مختلف برای سکونت افراد بر کسی پوشیده نیست. با افزایش سرسام آور قیمت مسکن، اجاره کردن یک منزل هر چقدر هم کوچک به امری غیر ممکن در شهرهای بزرگ نظیر تهران تبدیل شده است. پانسیون و خوابگاه دانشجویی و کارمندی امروزه جای مسکن های اجاره ای را برای بسیاری از افراد پر می کنند.

هتل پانسیون کارمندی به نوعی کاربری میان یک هتل و یک پانسیون را ایفا می کند. هتل پانسیون ها از طرف مراکز مختلفی نظیر سازمان گردشگری اجازه فعالیت دارند و به نوعی یک نهاد خصوصی به شمار می آیند. در هتل پانسیون ها اتاق های مختلفی برای اسکان افراد در نظر گرفته شده اند. این اتاق ها بسته به تعداد افرادی که در آنها ساکن هستند بصورت ماهیانه مبلغی را از ساکنین دریافت می کنند. هتل پانسیون دخترانه و پسرانه دارای بخش های مختلفی است. از جمله این بخش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق هایی جهت اسکان ساکنین
سالن غذاخوری مختص به ساکنین هتل پانسیون دانشجویی و کارمندی
سالن مطالعه
اتاق تی وی
سرویس بهداشتی و حمام 

 

این ها بخش های اصلی یک هتل پانسیون پسرانه در تهران را تشکیل می دهند. اما بخش های دیگری نیز ممکن است در یک هتل پانسیون وجود داشته باشند که علاوه بر خدمات اصلی خدمات جانبی دیگری به ساکنین خود ارائه می دهند. از آن جمله می توان به پارکینگ اختصاصی، بوفه، سالن ورزشی، فروشگاه، کتابخانه و غیره اشاره کرد.

 

قوانین حاکم بر هتل پانسیون کارمندی

 


درست است که هتل پانسیون اسم هتل را به همراه دارند اما حقیقت این است که قوانین حاکم بر آنها کمی از قوانین هتل ها متمایز هستند. یکی از اصلی ترین قوانین مربوط به هتل پانسیون دانشجویی و کارمندی، مربوط به قوانین ورود و خروج ساکنین است. در واقع ساکنین هتل پانسیون ها مانند خوابگاه پسرانه تهران ساعات مشخصی اجازه ورود و خروج دارند. پس از ساعت تعیین شده ساکنین اجاره ورود و خروج از هتل پانسیون را نخواهند داشت. در واقع این قانون به منظور تامین آسایش و امنیت ساکنین در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از قوانین مربوط به هتل پانسیون ها، قوانین سالن های غذاخوری آنها است. سالن غذاخوری هتل پانسیون تنها به تعداد ساکنین این محل ها غذا صرف می کنند. و علاوه بر این ساکنین ساعات مشخصی برای صرف صبحانه، نهار و شام دارند.

در هتل پانسیون کارمندی و دانشجویی افراد اجازه ورود مهمان به پانسیون را ندارند. معمولا این هتل پانسیون ها دارای اتاق های جداگانه ای برای اسکان مهمانانی هستند که چند شب را در آنجا می گذرانند. بر همین اساس مهمانان در هتل پانسیون باید بر اساس تعداد شب های سکونت خود در هتل پانسیون مبالغی را پرداخت کنند. یکی دیگر از قوانین مربوط به هتل پانسیون ها ارائه مدارک شناسایی معتبر جهت اسکان در آنجا می باشد. در واقع افراد بدون ارائه مدرک شناسایی معتبر و قابل پیگیری اجازه حضور در هتل پانسیون را نخواهند داشت.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

راهنمای زندگی خوابگاهی

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاه

 




:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،سرقت_عینک،جدا_کردن_تگ،اموزش_جدا_کردن_تگ ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: